PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

ODPOWIEDZ
Koval
Posty: 9
Rejestracja: niedziela 20 wrz 2009, 18:29

PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

Post autor: Koval » niedziela 20 wrz 2009, 21:28

Witam wszystkich!
mam pytanie czy ktoś z was przerabiał Eas na manualne pompowanie? : Myślę sobie zrobić takie cudo napompować do jakiegoś poziomu i mieć spokój. Tylko nie wiem czy można całkowicie odłączyć komputer od Eas żeby nic nie wyświetlał. Jezeli macie jakieś doświadczenia proszę o komentarz.

Koval
Posty: 9
Rejestracja: niedziela 20 wrz 2009, 18:29

Re: PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

Post autor: Koval » niedziela 20 wrz 2009, 21:37

Konkretnie to chodzi mi o założenie zaworków i dopompować własnym kompresorkiem, a nie zdawać się na łaskawość EAS.

Awatar użytkownika
V12
moderator
moderator
Posty: 1599
Rejestracja: środa 05 mar 2008, 16:44
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

Post autor: V12 » poniedziałek 21 wrz 2009, 07:27

Da się zrobić, tylko po co? Nie lepiej naprawić to co się zepsuło?
Wszystkie nowe części Land Rover, Range Rover https://sklep.v12.com.pl tel. 506 11 22 04

Hemi
Posty: 136
Rejestracja: poniedziałek 21 lip 2008, 22:42
Lokalizacja: Białystok

Re: PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

Post autor: Hemi » poniedziałek 21 wrz 2009, 12:10

Można napompować zwykłym kompresorem zamiast kompresora eas i odłączyć wtyczkę od kompresora (zawory będą zablokowane). Ale to jest działanie na krótką metę.Zwykle są jakieś mikro nieszczelności. Przetestowałem to w praktyce.

Koval
Posty: 9
Rejestracja: niedziela 20 wrz 2009, 18:29

Re: PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

Post autor: Koval » poniedziałek 21 wrz 2009, 16:15

Wiele bym dał aby Eas działał jak należy ale to jest chyba możliwe tylko po wymianie całego zawieszenia za pare tysi ;) . Samochód był w serwisie zrobili ale działało 2 tygodnie potem sam pompowałem tym przekaźnikiem który odpowiada za załączanie kompresora aż do wczoraj opadł całkiem komp wyświetlił slow 55KPH i pozamiatane :cry: teraz nawet nie mogę za pomocą przekaźnika napompować i biedak stoi. A teraz pytanie jak mam napompować te poduszki??? i czy muszę skasować ten błąd który się wyświetla slow itd.czy można tak jeździć . Pytam bo auto mam dopiero kilka tygodni a nie chciałbym się z nim rozstawać bo fajna furka tylko ten cholerny Eas proszę o pomoc :|

Koval
Posty: 9
Rejestracja: niedziela 20 wrz 2009, 18:29

Re: PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

Post autor: Koval » poniedziałek 21 wrz 2009, 16:19

Jestem z okolic Rzeszowa jak ktoś zna się na jakiejś przeróbce tego EAS-a to chętnie skorzystam.

Awatar użytkownika
V12
moderator
moderator
Posty: 1599
Rejestracja: środa 05 mar 2008, 16:44
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

Post autor: V12 » poniedziałek 21 wrz 2009, 20:26

Na początek przeczytaj wszystkie wątki dotyczące EAS. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania, załóż nowy wątek.

P.S. Wkrótce uruchomię usługę wypożyczania EAS Kickera, może będziesz pierwszym klientem ;)
Wszystkie nowe części Land Rover, Range Rover https://sklep.v12.com.pl tel. 506 11 22 04

eddiegct
Posty: 213
Rejestracja: czwartek 03 wrz 2009, 13:17
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Re: PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

Post autor: eddiegct » poniedziałek 21 wrz 2009, 21:59

Jako, że też jestem użytkownikiem RR od niedawna a swoje przejścia z EAS miałem i mam to przekaże kilka wskazówek, nie wiem czy trafnych ale V12 na pewno potwierdzi bądź nie :)

Ostatnio miałem niefajną przygodę z akumulatorem, okazało się że był już w dość kiepskim stanie i po kilku nieudanych zabawach z laptopem podłączonym pod RR (właśnie w celu usunięcia błędu EAS) następnego dnia gdy chciałem pojechać na stację i pod pompować chociaż na chwilkę poduszki kompresorem padł akumulator. Sam wóz się włączał ale gdy chciałem zakręcić rozrusznikiem wszystko gasło... spróbowałem raz, drugi i to samo.
Wiele nie myśląc poprosiłem znajomego z bloku o podpięcie na krótko pod jego Hondę, (zagrzało się maleństwo niemiłosiernie ;) ) ale udało się odpalić.
Finał był jednak taki, że dzięki takiemu 2-3 krotnemu, kilku sekundowemu brakowi zasilania zdaje się że komputer w RR się resetnął bo duży błąd EAS (slow 55) zniknął :)
Zanim EAS napompował wszystkie poduszki trwało to z dobre 20minut ale...
Pozostał mały błąd ale teraz da się jeździć.

Nie wiem czy to tylko zbieg okoliczności czy nie.
Ale może taka wskazówka pomoże.
RR P38A 4.6 HSE

Koval
Posty: 9
Rejestracja: niedziela 20 wrz 2009, 18:29

Re: PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

Post autor: Koval » poniedziałek 21 wrz 2009, 22:21

Hmm!
Mówisz że 20 minut trzeba pompować? coś w tym jest bo wcześniej wystarczało 1 minute i gitara dzisiaj pompowałem 3min i dno, a bałem się dłużej żeby nie spalić kompresora o ile to możliwe. A czy ten błąd Eas trzeba resetować? czy można z tym jeździć? No cóż dzięki za spostrzeżenia. Powoli przymierzam się do przeróbki na manualne pompowanie może coś z tego będzie szukam odpowiednich zaworków.
pozdrawiam! Dziękuje i proszę o jeszcze ;)

eddiegct
Posty: 213
Rejestracja: czwartek 03 wrz 2009, 13:17
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Re: PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

Post autor: eddiegct » wtorek 22 wrz 2009, 13:55

Tzn tak... 20min pompowało się tylko dlatego, że robił to kompresor EAS, czyli ten pod maska ;)
Nie mówię tu o pompowaniu kompresorem na stacji, bo tego akurat nie robiłem do tej pory.
Widziałem jakiś filmik na youtube gdzie gość pokazuje coś takiego, trwa to dość krótko, generalnie wystarczy poczekać aż trochę się podniesie.

A co do samego błędu - to z małym błędem (świecą się wszystkie cztery kontrolki ustawienia pojazdu przy desce rozdzielczej) można jeździć.
Osobiście użeram się z nim już 3 tygodnie i cały czas z nim jeżdżę. Z tego co pisał gdzieś na forum V12 można wiele tygodniu z nim jeździć.
Ale jak pokaże Ci się duży błąd EAS (kontrolki + komputer wyświetla komunikat "slow to 55kmh") to już gorzej bo z tym raczej kiepsko się jeździ.
Tyle co do stacji i ratować się ręcznym podłączeniem pod zewnętrzny kompresor.

Generalnie spróbuj na chwilkę odpiąć mu akumulator i możliwe że tak jak u mnie z dużego błędu zrobi Ci się mały i kompresor w samochodzie sam napompuje poduszki. Pamiętaj tylko żeby nie odpinać prądu na zbyt długo bo wtedy żeby odpalić RR może być konieczny EKA kod ;)
RR P38A 4.6 HSE

ODPOWIEDZ