PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ddominiq
Posty: 97
Rejestracja: niedziela 28 sie 2011, 08:31

Re: PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

Post autor: ddominiq » piątek 24 maja 2013, 21:11

1 Paź 2009 09:55 ZbigRR napisał że ma w zbiorniku EAS (akumulator ciśnienia pod siedzeniem pasażera 8-10atm) wyjście na kompresor. Coś takiego mi się zamarzyło. Praktycznie brak ingerencji w układ EAS. Wystarczy w korku rewizyjnym zanotować zaworek jak do kół w samochodzie. I można napompować odciążając lub zastępując chwilowo zepsutą sprężarkę wewnętrzną. Reszta stanie się chyba zrozumiała.

Mam nadzieje że taki korek za niewielka opłatą ze złomu dostać można bo na moim planuje w wolnej chwili dokonać operacji wiercenia i wklejenia zaworka, który za freeko dostałem od wulkanizatora. Ma on tę wielka zaletę że ma dwie średnice. I ta większa zostanie od od wewnątrz korka. Czyli bez gwintów trzymać się musi na swym miejscu. Dla pewności i szczelności wkleić to pragnę. A że korek pełny to prawie 2cm uszczelnienia towarzyszyć temu będą.

Dzięki temu nawet z poważną nieszczelnością nie na odbojnicach, ale na poduchach jechać będę od stacji do stacji.
Bezpieczna to przeróbka bo nie widziałem kompresora na stacji co daje więcej niż 7,5 atm. No i nie trzeba żadnego manometru bo to tylko akumulator pompuje. Nie bezpośrednio.

W razie fiaska korek do wymiany.

Taperson
Posty: 722
Rejestracja: wtorek 23 sie 2011, 18:06

Re: PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

Post autor: Taperson » piątek 24 maja 2013, 21:40

aa oki

no ale jak kompresor nie da tych 10atmosfer to chyba zawory nie rusza? jak to jest z czujnikiem cisnienia w bloku??
Obrazek

Awatar użytkownika
ddominiq
Posty: 97
Rejestracja: niedziela 28 sie 2011, 08:31

Re: PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

Post autor: ddominiq » piątek 24 maja 2013, 21:49

Podobno wg tego wątku kompresor startuje przy 8śmiu o daje do 10ciu. By w poduszkach było max 4,7
Byłbym zapomniał. Asekuracyjnie. Ile chcesz za wspomniany korek? Gdyby operacja się nie powiodła.
Na chłopski rozum, kompresor pompuje do zbiornika i a z stamtąd idzie wszędzie.

Taperson
Posty: 722
Rejestracja: wtorek 23 sie 2011, 18:06

Re: PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

Post autor: Taperson » piątek 24 maja 2013, 23:10

z calym zbiornikiem korek sprzedawal bym, a o cenie to nawet nie myslalem jeszcze bo tak gleboko to ja jeszce go nie rozebralem :P
Obrazek

Awatar użytkownika
ddominiq
Posty: 97
Rejestracja: niedziela 28 sie 2011, 08:31

Re: PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

Post autor: ddominiq » sobota 25 maja 2013, 08:07

Korek jest mosiężny. Ktoś komu zadrzewiał zbiornik z pewnością może wciąż używać swego starego korka.
Czyli w razie awarii czeka mnie zatykanie mosiężnego korka. Otwór stożkowy i mosiężna dotoczona wkładka.

Awatar użytkownika
Gaspar
Posty: 626
Rejestracja: niedziela 20 mar 2011, 19:50
Lokalizacja: WWL

Re: PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

Post autor: Gaspar » sobota 25 maja 2013, 13:52

ddominiq pisze:Korek jest mosiężny. Ktoś komu zadrzewiał zbiornik z pewnością może wciąż używać swego starego korka.
Czyli w razie awarii czeka mnie zatykanie mosiężnego korka. Otwór stożkowy i mosiężna dotoczona wkładka.
Wracając do całego Twojego pomysłu, to zamiast psuć korek, a potem schylać się do pompowania kup sobie 2m przewodu tekalanowego 8mm, trójnik szybkozłączkowy 2x6mm+8mm, przetnij przewód 6mm zasilający zbiornik zapasu, wstaw szybkozłączkę, wetknij tekalan 8mm, wyprowadź pod maskę i zatknij w niego okrojony z gumy wentyl samochodowy. Ja mam to u siebie od czterech lat i nawet kilka razy skorzystałem. Koszt chyba około 20zł a mina człowieka pytającego "po co pompuje pan powietrze pod maskę?" na odpowiedź " bo jest za darmo a paliwo kosztuje" BEZCENNA :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jakby były potrzebne to opublikuje zdjęcia.
P38 2,5 DSE '97
Chrysler Grand Voyager 3,3 AWD '95
DODGE GRAND CARAVAN 3,8 '07
www.nightdrivers.pl

Awatar użytkownika
V12
moderator
moderator
Posty: 1600
Rejestracja: środa 05 mar 2008, 16:44
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

Post autor: V12 » sobota 25 maja 2013, 18:32

Gaspar pisze:
ddominiq pisze: Koszt chyba około 20zł a mina człowieka pytającego "po co pompuje pan powietrze pod maskę?" na odpowiedź " bo jest za darmo a paliwo kosztuje" BEZCENNA :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
To lepiej wyprowadzić przewód koło wlewu paliwa :D
Wszystkie nowe części Land Rover, Range Rover https://sklep.v12.com.pl tel. 506 11 22 04

Awatar użytkownika
Stanley73
Posty: 41
Rejestracja: niedziela 16 wrz 2012, 18:13
Lokalizacja: Mysłowice- Brzęczki

Re: PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

Post autor: Stanley73 » sobota 25 maja 2013, 18:38

V12 pisze:
Gaspar pisze:
ddominiq pisze: Koszt chyba około 20zł a mina człowieka pytającego "po co pompuje pan powietrze pod maskę?" na odpowiedź " bo jest za darmo a paliwo kosztuje" BEZCENNA :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
To lepiej wyprowadzić przewód koło wlewu paliwa :D
Coś pięknego he he :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Człowiek kil­ka chwil uczy się mówić, a całe życie uczy się słuchać i myśleć ?
Takie tam podjazdki

Taperson
Posty: 722
Rejestracja: wtorek 23 sie 2011, 18:06

Re: PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

Post autor: Taperson » sobota 25 maja 2013, 19:46

Gaspar pisze:
ddominiq pisze:Korek jest mosiężny. Ktoś komu zadrzewiał zbiornik z pewnością może wciąż używać swego starego korka.
Czyli w razie awarii czeka mnie zatykanie mosiężnego korka. Otwór stożkowy i mosiężna dotoczona wkładka.
Wracając do całego Twojego pomysłu, to zamiast psuć korek, a potem schylać się do pompowania kup sobie 2m przewodu tekalanowego 8mm, trójnik szybkozłączkowy 2x6mm+8mm, przetnij przewód 6mm zasilający zbiornik zapasu, wstaw szybkozłączkę, wetknij tekalan 8mm, wyprowadź pod maskę i zatknij w niego okrojony z gumy wentyl samochodowy. Ja mam to u siebie od czterech lat i nawet kilka razy skorzystałem. Koszt chyba około 20zł a mina człowieka pytającego "po co pompuje pan powietrze pod maskę?" na odpowiedź " bo jest za darmo a paliwo kosztuje" BEZCENNA :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jakby były potrzebne to opublikuje zdjęcia.

no to jest dobre rozwiazanie :D
Obrazek

Awatar użytkownika
ddominiq
Posty: 97
Rejestracja: niedziela 28 sie 2011, 08:31

Re: PRZERÓBKA NA MANUALNE POMPOWANIE PODUSZEK

Post autor: ddominiq » niedziela 26 maja 2013, 22:38

Niby wszystko ładnie pięknie... ale...
1. Nie mam aktualnie sprężarki więc potrzebuje zaworu by tam nie wyleciało.
2. Mimo że wszystko jest jasne... takie nie jest. Bo jak połączyć szczelnie wentyl samochodowy z rurką pneumatyczną?
W okolicy tylko firmy co takimi bzdetami nie chcą się zająć. Sklepu też nie ma. Pozostaje Allegro.
Chce kupić to
Obrazek
+ to
Obrazek
+ to
Obrazek
Ale jak podpiąć wentyl pod rurkę?

ODPOWIEDZ