EASUnlock - obsługa krok po kroku

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ganc
Posty: 273
Rejestracja: poniedziałek 26 lip 2010, 22:41
Lokalizacja: Wrocław

EASUnlock - obsługa krok po kroku

Post autor: ganc » wtorek 03 maja 2011, 21:56

Opis obsługi programu EASUnlock – może będzie dla kogoś pomocny.

Potrzebny sprzęt i przygotowania:

1) Kabel OBDII – RS232 według schematu: http://www.rswsolutions.com/index.php?o ... &Itemid=58
2) Program EASUnlock: http://www.rswsolutions.com/index.php?o ... &Itemid=56 (program jest “free of charge” lecz warto rozważyć choćby symboliczne “kwotowsparcie” dla twórcy)
3) Przejściówka RS232 – USB (dla tych nieszczęśników, którzy nie maja portu RS232 w laptopie)
4) Laptop z zainstalowanym sterownikiem do przejściówki (jeśli z niej korzystamy)
5) Należy także zmienić język systemu Windows na angielski-Stany Zjednoczone a lokalizację na Stany Zjednoczone.
W systemie vista znajdziemy to tutaj:
Start->Panel Sterowania->Zegar język i region->Opcje językowe i regionalne a następnie:
w zakładkach: "formaty", "lokalizacja", "klawiatury i języki" oraz "administracyjne" zmieniasz następujące pola (w kolejności):
Bieżący format na Angielski-Stany zjednoczone
Bieżąca lokalizacja na Stany zjednoczone
układ klawiatury na angielski -Stany zjednoczone
ustawienia regionalne systemu na angielski-stany zjednoczone.
reset komputera i jesteśmy gotowi

Inicjalizowanie połączenia

1) Podłączamy kabelek.
2) Uruchamiamy program.
3) Pierwsze dwa wyskakujące komunikaty akceptujemy (pierwszy informuje o braku odpowiedzialności twórców, za używanie tego programu i wynikających z tego faktu problemów, drugi o potrzebie wybrania właściwego portu COM).
4) Włączamy zapłon na pozycję na której działa radiomagnetofon i wyświetlacz sterowania nawiewami ale nie zapalamy silnika!
5) Z menu programu „EAS Setup” wybieramy „Comms” i numer portu pod którym mamy zainstalowany kabelek.
6) Wciskamy „Initialize” na pulpicie głównym programu – po kilku sekundach jeśli zostanie nawiązane poprawne połączenie z BCM-em status z czerwonego zmieni się na zielony (No iddle zmieni się na Good).
Jeśli status zmienił się na zielony (Good) to mamy połączenie i jedziemy dalej.
UWAGA: Jeśli chcemy zakończyć pracę to:
7) Wciskamy klawisz „Stop” by zakończyć komunikację (Good na No iddle)
8) Wyciągamy kluczyk ze stacyjki.
9) Wyłączamy program i dopiero teraz odłączamy kabelek.

Zakładka FAULTS
Służy do odczytu błędów z pamięci EAS, do ich kasowania i odblokowania systemu EAS

1) Przyciskamy „Read Faults”.
2) Zapisujemy odczytane błędy – za ich pomocą będziemy mogli zdiagnozować co jest „nie halo”
3) Przyciskamy „Unlock EAS” celem wykasowania błędów z pamięci i odblokowania systemu
4) By być pewnym, że nr 3 zakończył się sukcesem, wciskamy biały przycisk „Faults” nad białym oknem w którym pojawiły się wcześniej błędy (wykasuje je z tego okienka) i raz jeszcze wciskamy „Read Faults” – teraz już okienko powinno pozostać puste – system odblokowany
Jeśli chcemy zakończyć pracę to:
5) Wciskamy klawisz „Stop” by zakończyć komunikację (Good na No iddle)
6) Wyciągamy kluczyk ze stacyjki.
7) Wyłączamy program i dopiero teraz odłączamy kabelek.
8) analizujemy zapisane błędy: http://www.rswsolutions.com/index.php?o ... &Itemid=62

Zakładka CALIBRATE
Służy do kalibracji zawieszenia (gdy auto „stoi krzywo”), „elektronicznego” liftu zawieszenia (pamiętajmy, że jazda na tak podniesionym zawieszeniu na co dzień znacznie zwiększa zużycie krzyżaków wałów).

1)Odczytujemy obecne nastawy dla systemu wciskając żółty klawisz „Read All”.
Możemy odczytać wartość zapisaną dla tylko interesującego nas profilu wysokości – w tym celu służą nam przyciski „Get”
2)Wartości odczytane warto zapisać – będziemy mieli możliwość do powrotu do oryginalnych nastaw.
3) Jeśli mamy taka potrzebę, możemy wymusić na systemie by podniósł/opuścił samochód na interesujący nas profil wysokości – w tym celu przyciskamy przycisk z nazwą odpowiedniego profilu wysokości pod napisem „GOTO” UWAGA- auto podniesie/opuści się od razu! Nikt i nic nie powinno przebywać pod autem w momencie korzystania z tej funkcji!
4) Jeśli zachodzi potrzeba zmiany oryginalnych nastaw profili wysokości, możemy to zrobić wpisując nowe nastawy w pola przy czerwonych klawiszach „Write”. Wpisanie nowych wartości dla danego profilu i wciśnięcie klawisza ”write” zapisuje nową wartość.
5) By sprawdzić, czy nowa wartość została wpisana ponownie odczytujemy aktualne wartości nastaw (pkt.1) – powinna pojawić się nowa, poprawiona wartość.
Drive box sprawdza, czy ustawione wysokości dla profili wysokości mieszczą się w ustawionym fabrycznie zakresie. W przypadku, gdy podczas kalibracji wpiszemy wartość spoza zakresu EAS zostanie zablokowany i w ten sposób zostaniemy zmuszeni do wpisania nowej wartości. Zakresy akceptowanych wartości:

...........................PRZÓD........TYŁ
HIGH....................120-180.....105-150
STANDARD...............95-150......85-130
LOW......................75-140......75-120
ACCESS...................50-110......50-100

6) Jak najszybciej sprawdzić, czy nowe nastawy nie powodują, że nasze auto nie stoi krzywo? Sprawdzamy ciśnienie w oponach i jeśli potrzeba regulujemy je do wartości zalecanych (dla seryjnego ogumienia przód 1,9 / tył 2,6). Stawiamy samochód na prostej, równej powierzchni. Po wprowadzonej zmianie w nastawach wysokości (lub gdy chcemy po prostu sprawdzić, czy oryginalne nastawy są OK.) wciskamy klawisz danego profilu wysokości pod napisem „GOTO” i czekamy do osiągnięcia przez pojazd wymuszonej pozycji zawieszenia. (UWAGA- auto podniesie/opuści się od razu! Nikt i nic nie powinno przebywać pod autem w momencie korzystania z tej funkcji!) Następnie mierzymy miarką dystans pomiędzy podłożem a najwyższą krawędzią wnęki błotnika. Różnica wartości dla obu stron przedniej osi nie powinna być większa od 7mm. Taka sama zasada dotyczy osi tylnej.
Jeśli chcemy zakończyć pracę to:
7) Wciskamy klawisz „Stop” by zakończyć komunikację (Good na No iddle)
8) Wyciągamy kluczyk ze stacyjki.
9) Wyłączamy program i dopiero teraz odłączamy kabelek.

Zakładka DEPRESSURIZE
Służy do spuszczenia powietrza z systemu.

1) (UWAGA- auto opuści się od razu! Nikt i nic nie powinno przebywać pod autem w momencie korzystania z tej funkcji!). Po zapoznaniu się z ostrzeżeniem w j. Angielskim, potwierdzamy „ptaszkiem” zapoznanie się z potencjalnym niebezpieczeństwem przygniecenia przez auto osoby (bądź przedmiotów) pod nim przebywającej. Mamy możliwość spuszczenia powietrza ze zbiornika „...Tank” oraz z poduszek zawieszenia „...Springs”. Po uruchomieniu tych funkcji system potrzebuje 45 sek. do pełnego opróżnienia wskazanego systemu. Trzeba zaznaczyć, że w momencie wywołania funkcji nie mamy możliwości jej przerwania – następuje całkowite spuszczenie powietrza-nie przebywać pod pojazdem!
Jeśli chcemy zakończyć pracę to:
2) Wciskamy klawisz „Stop” by zakończyć komunikację (Good na No iddle)
3) Wyciągamy kluczyk ze stacyjki.
4) Wyłączamy program i dopiero teraz odłączamy kabelek.

Zakładka Heights
1) Przycisk „Get Sensor Heights” służy do odczytania aktualnych wskazań z czujników wysokości zawieszenia
Jeśli chcemy zakończyć pracę to:
2) Wciskamy klawisz „Stop” by zakończyć komunikację (Good na No iddle)
3) Wyciągamy kluczyk ze stacyjki.
4) Wyłączamy program i dopiero teraz odłączamy kabelek.

Zakładka FUNCIONS
1) Przycisk „Lock EAS” blokuje nam system (test systemu)
2) Przycisk „Unlock EAS” odblokowuje system (test systemu)
3) przycisk „Pomp On” uruchamia sprężarkę (uwaga na możliwość rozładowania akumulatora; test systemu)
4) przycisk „Pump Off” wyłącza sprężarkę (test systemu)
5) przycisk „High Lock On” Zawieszenie pozostanie elektronicznie zablokowane na pozycji High aż do przekroczenia 55km/h
6) przycisk “High Lock Off” wyłącza w/w funkcję
7) przycisk „Transport On” Zawieszenie pozostanie elektronicznie zablokowane na pozycji Access aż do przekroczenia 40km/h
8) przycisk “Transport Off” wyłącza w/w funkcję
9) przyciski „...Message” – powodują wyświetlenie danego komunikatu na wyświetlaczu pojazdu (test systemu)
Jeśli chcemy zakończyć pracę to:
10) Wciskamy klawisz „Stop” by zakończyć komunikację (Good na No iddle)
11) Wyciągamy kluczyk ze stacyjki.
12) Wyłączamy program i dopiero teraz odłączamy kabelek.

http://www.RSWsolutions.com

Idąc w ślady RSWSolutions również i ja nie biorę odpowiedzialności za w/w opis programu. Wszystko robicie na własną odpowiedzialność! Wszystko co opisałem przetestowałem na swoim samochodzie, który nadal wykazuje symptomy zdatności do użycia :) .

ganc
Ostatnio zmieniony niedziela 26 cze 2011, 10:40 przez ganc, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
svevovic
Posty: 70
Rejestracja: czwartek 10 mar 2011, 17:13

Re: EASUnlock - obsługa krok po kroku

Post autor: svevovic » wtorek 03 maja 2011, 22:11

I o to właśnie chodzi i to trzeba wydrukować i w RR wozić

Awatar użytkownika
pawlo1982
Posty: 336
Rejestracja: sobota 22 maja 2010, 00:08

Re: EASUnlock - obsługa krok po kroku

Post autor: pawlo1982 » środa 04 maja 2011, 00:57

dodał bym ze aby program zadziałał w xp musi być aplikacja framework 2.0 z bez tego wyświetli sie jedynie błąd systemu a aplikacja nawet sie nie uruchomi
z kolei w windowsie 98 by zainstalować program framework potrzebujemy dodatkowo programu o nazwie "instalator" w wersji 1 lub 2 nie pamiętam już dokładnie ;)
vista -nie wiem ale chyba framework ma w standardzie podstawowym

bartekgp
Posty: 9
Rejestracja: piątek 10 cze 2011, 10:54
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: EASUnlock - obsługa krok po kroku

Post autor: bartekgp » środa 29 cze 2011, 14:17

Dzięki za instrukcję, właśnie się przydała. Pozdrawiam

Adrian
Posty: 3
Rejestracja: niedziela 08 maja 2011, 19:27
Lokalizacja: Zabrze

Re: EASUnlock - obsługa krok po kroku

Post autor: Adrian » niedziela 10 lip 2011, 20:30

Witam,
zrobiłem wszystko tak jak w opisie......z modyfikacją na XP - działa rewelacyjnie
dzięki za pomoc.

polar71
Posty: 1
Rejestracja: wtorek 28 cze 2011, 21:41

Re: EASUnlock - obsługa krok po kroku

Post autor: polar71 » wtorek 09 sie 2011, 19:01

Opis bardzo przydatny, miałem tylko problem z przejściówką RS232 - USB :( nie chciało się połączyć. Dopiero jak przeniosłem całego PC'ta mojego syna to przez RS połączyłem się i odblokowałem EAS. Już wiem jak to działa. Mam małą dziurkę w poduszce i przez to nie chciał się podnieść z pozycji załadunkowej. za pomocą programu napompowałem manualnie ( myszką :) ) poduszki i jak mogłem podjechać na warsztat. Jeszcze raz dzięki za opis.

Awatar użytkownika
kaczy-k9
Posty: 224
Rejestracja: niedziela 05 wrz 2010, 11:16
Lokalizacja: warszawa

Re: EASUnlock - obsługa krok po kroku

Post autor: kaczy-k9 » środa 10 sie 2011, 12:25

A nie wiecie czy będzie to działało z przejściówką express card --> rs232?
2.5 DSE

Awatar użytkownika
ganc
Posty: 273
Rejestracja: poniedziałek 26 lip 2010, 22:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: EASUnlock - obsługa krok po kroku

Post autor: ganc » środa 10 sie 2011, 14:28

jeśli masz do tego sterownik to powinno działać.

johhnnyy
Posty: 39
Rejestracja: czwartek 07 sty 2010, 17:50
Lokalizacja: Ustka

Re: EASUnlock - obsługa krok po kroku

Post autor: johhnnyy » poniedziałek 10 paź 2011, 17:25

Witam ! zainstalowalem program, zrobilem kabelek i zaopatrzylem sie w przejsciowke podlaczylem do landa odczytalem bledy i nie moge oblokowac EAS w opcjach biore POMP ON dziala POMP OFF takze dziala podaje wysokosci czujniow itp.ale jak biore EAS UNLOCK nic sie nie dzieje jak dlugo eas sie pompuje dodam ze wymienilem poduche ,czy moge napompowac go manualnie i podjechac na warsztat jak dlugo moze chodzic pompka ? bede bardzo wdzieczny za jakakolwiek pomoc!!

johhnnyy
Posty: 39
Rejestracja: czwartek 07 sty 2010, 17:50
Lokalizacja: Ustka

Re: EASUnlock - obsługa krok po kroku

Post autor: johhnnyy » poniedziałek 10 paź 2011, 17:53

Panowie juz nieaktualne wystarczylo odpalic fure wszystko ladnie, pieknie bledu nie ma tylna poducha cieknie jak glupia ! poleca dwie tylnie ,przednie juz za soba :) POZDRO

ODPOWIEDZ