4in1 czyli kilka w jednym problemów hamulcowych

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
NOUT
Posty: 47
Rejestracja: środa 08 sty 2014, 21:41
Lokalizacja: www.nout.pl

4in1 czyli kilka w jednym problemów hamulcowych

Post autor: NOUT » niedziela 08 cze 2014, 11:57

mam chyba zestaw kilku problemów z hamulcami:
* świeci się TC i ABS - zapłonął niedawno jak miałem wklejkę i postałem ze 20 min w błotnistej mazi prawie metrowej głębokości.
* czasem jak rano pierwszy raz ruszam to jakby mi hamował aż ABS brzęczy (hamulca nie dotykam) trwa to 2 sek. i potem znika i tydzień spokoju z tym przypadkiem
* pedał jest dosyć twardy i trzeba mocno cisnąć, u kolegi (w TDS-ie) zdecydowanie lżej pracuje i chętniej hamuje
* jakby losowo wzbudza się pompka podciśnienia czy też ciśnienia hamulca

pytanie:
1. czy usterki są powiązane jakimś wspólnym mianownikiem?
2. od czego zacząć macanie?

do najbliższego komputera mam 120 km więc nie wysyłajcie mnie, bo specjalnie nie pojadę a przy okazji oczywiście ale nie wiem kiedy się trafi.
Lubię Mazury, choć wszędzie daleko... a może dlatego?!

Awatar użytkownika
piotras
Posty: 214
Rejestracja: poniedziałek 11 lis 2013, 17:59
Lokalizacja: kalisz

Re: 4in1 czyli kilka w jednym problemów hamulcowych

Post autor: piotras » niedziela 08 cze 2014, 14:16

wspólny mianownik-zawalone błotem pierścienie odABS na piastach ,zdejmij koła umyj karszerem i bedzie ok
sześć garów w rzędzie da rade wszędzie :)

Awatar użytkownika
NOUT
Posty: 47
Rejestracja: środa 08 sty 2014, 21:41
Lokalizacja: www.nout.pl

Re: 4in1 czyli kilka w jednym problemów hamulcowych

Post autor: NOUT » niedziela 08 cze 2014, 21:47

Kombinowałem w tę stronę też bo tak wszystko po nurkowaniu błotnym się rozpoczęło
Wystarczy zdjąć koła?
Jakoś kombinowałem od czujników ABS ale poległem na sposobie ich wyjęcia.
Opisz plizz jak sie do tego zabrać i czy jest jakiś sposób aby operacji nie powtarzać co wklejkę.
Lubię Mazury, choć wszędzie daleko... a może dlatego?!

Awatar użytkownika
Gaspar
Posty: 626
Rejestracja: niedziela 20 mar 2011, 19:50
Lokalizacja: WWL

Re: 4in1 czyli kilka w jednym problemów hamulcowych

Post autor: Gaspar » poniedziałek 09 cze 2014, 19:05

Jak nie masz kanału to chyba trzeba zdjąć jarzma z zaciskami i tarcze.
P38 2,5 DSE '97
Chrysler Grand Voyager 3,3 AWD '95
DODGE GRAND CARAVAN 3,8 '07
www.nightdrivers.pl

Awatar użytkownika
NOUT
Posty: 47
Rejestracja: środa 08 sty 2014, 21:41
Lokalizacja: www.nout.pl

Re: 4in1 czyli kilka w jednym problemów hamulcowych

Post autor: NOUT » wtorek 10 cze 2014, 23:02

Ok z hamulcami i tarczami pewnie sobie poradzą a jak z tymi czujnikami abs?
jak je się wyjmuje? nie widziałem tam śrubek mocujących ich kołnierz jak w DII
Lubię Mazury, choć wszędzie daleko... a może dlatego?!

Awatar użytkownika
V12
moderator
moderator
Posty: 1599
Rejestracja: środa 05 mar 2008, 16:44
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 4in1 czyli kilka w jednym problemów hamulcowych

Post autor: V12 » środa 11 cze 2014, 07:47

Czujniki ABS są montowane na wcisk.
Wszystkie nowe części Land Rover, Range Rover https://sklep.v12.com.pl tel. 506 11 22 04

Awatar użytkownika
NOUT
Posty: 47
Rejestracja: środa 08 sty 2014, 21:41
Lokalizacja: www.nout.pl

Re: 4in1 czyli kilka w jednym problemów hamulcowych

Post autor: NOUT » środa 11 cze 2014, 22:21

jutro walczę z tematem :-)
Lubię Mazury, choć wszędzie daleko... a może dlatego?!

Awatar użytkownika
NOUT
Posty: 47
Rejestracja: środa 08 sty 2014, 21:41
Lokalizacja: www.nout.pl

Re: 4in1 czyli kilka w jednym problemów hamulcowych

Post autor: NOUT » wtorek 17 cze 2014, 22:56

Wyczyściłem elegancko ale efektów brak :-(
jak mocno mam wcisnąć s powrotem czujniki? dotąd co się da czy jakoś to trzeba precyzyjniej ustawić?
może jeszcze jakieś inne pomysły?
że cholera nie mamy tu na wsi kompa :-/
Lubię Mazury, choć wszędzie daleko... a może dlatego?!

Awatar użytkownika
Gaspar
Posty: 626
Rejestracja: niedziela 20 mar 2011, 19:50
Lokalizacja: WWL

Re: 4in1 czyli kilka w jednym problemów hamulcowych

Post autor: Gaspar » czwartek 19 cze 2014, 10:43

Nie musisz mieć kompa do wciskania :mrgreen: .Znajdź gdzieś informację w jakiej odległości ma być czujnik od koronki i ustaw na szczelinomierz (od groma roboty :mrgreen: ). Ja wepchnąłem go do koronki (delikatnie ) i cofnąłem o jakieś 0,5 do 1,0mm i jest ok. Nie może być za blisko żeby się nie wycierał i za daleko żaby "czytał" impulsy.
P38 2,5 DSE '97
Chrysler Grand Voyager 3,3 AWD '95
DODGE GRAND CARAVAN 3,8 '07
www.nightdrivers.pl

ODPOWIEDZ