Hamulec ręczny

dudda
Posty: 108
Rejestracja: wtorek 20 kwie 2010, 08:02
Lokalizacja: Lubin

Re: Hamulec ręczny

Post autor: dudda » niedziela 20 maja 2012, 00:26

Witam. A tak przy okazji czy orientuje się ktoś jakie elementy poza układem ciernym warto w razie potrzeby wymienić? Mam na myśli łożysko, simmering...
pozdrawiam serdecznie
contax G and Tvs user
daniel duda

Awatar użytkownika
Gaspar
Posty: 626
Rejestracja: niedziela 20 mar 2011, 19:50
Lokalizacja: WWL

Re: Hamulec ręczny

Post autor: Gaspar » niedziela 20 maja 2012, 14:11

A dlaczego chcesz coś robić z układem ciernym (o ile dobrze zrozumiałem), ten typ ręcznego o ile się nie mylę jest wieczny... :mrgreen:
P38 2,5 DSE '97
Chrysler Grand Voyager 3,3 AWD '95
DODGE GRAND CARAVAN 3,8 '07
www.nightdrivers.pl

dudda
Posty: 108
Rejestracja: wtorek 20 kwie 2010, 08:02
Lokalizacja: Lubin

Re: Hamulec ręczny

Post autor: dudda » niedziela 20 maja 2012, 21:28

Nie jest nie jest. U mnie się właśnie skończył. Jeszcze nie znam przyczyny ale jak już mam zaglądać to wymienię szczęki (niedrogie), przetoczę bęben w razie potrzeby (bezpłatnie) i wymienię to co wkrótce może się sypnąć. Tak go kocham bo ma rocznicę przeglądu w czwartek. Dobra szukam części ale jakby ktoś znał to poproszę.
pozdrawiam serdecznie
contax G and Tvs user
daniel duda

Topik
Posty: 29
Rejestracja: sobota 21 maja 2011, 09:36
Lokalizacja: Malbork

Re: Hamulec ręczny

Post autor: Topik » środa 30 maja 2012, 13:53

Kiedy byłem na przeglądzie to też diagnosta stwierdził, że ręczny mam do kitu. Po ostrej dyskusji postawiliśmy samochód na podjeździe (był dosyć stromy) ręczny utrzymał samochód bez problemu. Po wnikliwej analizie wyszło co było przyczyną błędnego pomiaru na stacji.
Podczas sprawdzenia hamulców diagnosta użył trybu 4x4 w którym rolki kręcą się w przeciwnych kierunkach. Koła się kręcą a wał stoi, a ponieważ ręczny jest na tylnym wale to w takiej sytuacji nie zatrzymuje kół (pomimo że działa). Aby sprawdzić działanie ręcznego należy zastosować standardowe sprawdzenie jak w samochodzie z napędem na jedną oś ale samochód MUSI stać na rolkach wszystkimi kołami (przednie koła są napędzane przez reduktor). Wtedy koła się kręcą, wał się kręci i ręczny działa.

N2O
Posty: 975
Rejestracja: wtorek 15 lip 2008, 20:25
Lokalizacja: Truskaw
Kontakt:

Re: Hamulec ręczny

Post autor: N2O » środa 30 maja 2012, 18:25

Najlepsza metoda to zaciągnąć ręczni i spróbować ruszyć.
W automacie ruszy ale ze sporym oporem.
2x RR 2.5DSE 1998 + 1x RR 2.5DSE 1999
NISSAN PATROL 160 SD33T
SUZUKI LJ 80

Awatar użytkownika
cobra75
Posty: 98
Rejestracja: piątek 10 cze 2011, 13:17
Lokalizacja: Warszawa-Jelonki

Re: Hamulec ręczny

Post autor: cobra75 » piątek 01 cze 2012, 15:42

ehh ludzie....ile ja stacji diagnostycznych zjechałem zanim ktoś zechciał zrozumiec, że tego samochodu się nie da wyhamowac na rolkach i że ręczny jednak działa :D

dla ludzi z warszawy polecam stację diagnostyczną na klaudyny 1 (salon toyoty). to właśnie tam gośc jest kumaty i dał się przekonac, że samochód może byc "lepszy" od urządeń diagnostycznych :D


ps. niewiem czy wiecie ale ręczny w p38 działa analogicznie do tego w żuku :D z tą różnicą, że w żuku hamowało tylko jedną oś (z braku napędu 4x4 :mrgreen: )

N2O
Posty: 975
Rejestracja: wtorek 15 lip 2008, 20:25
Lokalizacja: Truskaw
Kontakt:

Re: Hamulec ręczny

Post autor: N2O » piątek 01 cze 2012, 18:11

Ręczny działający na tej samej zasadzie jest w Patrolach, Samurai'ach, Uaz'ach, Gazikach, Żukach itp.
Na stacji diagnostycznej na którą jeżdżę chłopaki nawet nie próbują sprawdzać w tym samochodzie hamulców na rolkach - jak raz kiedyś spróbowali bo prawie im samochód przez drzwi wyjechał. Natomiast w Patrolu z LSD w tylnym moście rolki zaczęły strzelać jak chcieli hamulce sprawdzić.
:mrgreen:
2x RR 2.5DSE 1998 + 1x RR 2.5DSE 1999
NISSAN PATROL 160 SD33T
SUZUKI LJ 80

Awatar użytkownika
cobra75
Posty: 98
Rejestracja: piątek 10 cze 2011, 13:17
Lokalizacja: Warszawa-Jelonki

Re: Hamulec ręczny

Post autor: cobra75 » piątek 01 cze 2012, 19:51

na maszynach starszego typu p38 chce wyjeżdżac z hali a na nowszych poprostu wyskakuje błąd na wyświetlaczu maszyny :mrgreen:

dudda
Posty: 108
Rejestracja: wtorek 20 kwie 2010, 08:02
Lokalizacja: Lubin

Re: Hamulec ręczny

Post autor: dudda » środa 17 kwie 2013, 21:57

Koledzy, ponawiam prośbę o podanie numerów (rozmiarów) simeringów końcówek krzyżaków w dyfrach oraz tego w skrzyni biegów na wyjściu na ręczny.
Mam maka i u mnie rave nie bangla. Chodzi o DSE w manualu 96. Odstawiłem kiosk na kanał i usłyszałem że nie ruszą tego zanim nie podam numerów nowych.
pozdrawiam serdecznie
contax G and Tvs user
daniel duda

Awatar użytkownika
V12
moderator
moderator
Posty: 1599
Rejestracja: środa 05 mar 2008, 16:44
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Hamulec ręczny

Post autor: V12 » środa 17 kwie 2013, 22:50

Uszczelniacz dyfra od strony wału FTC4851, uszczelniacz tylny transferbox-a FTC4939.
Wszystkie nowe części Land Rover, Range Rover https://sklep.v12.com.pl tel. 506 11 22 04

ODPOWIEDZ