Kontrolki: ABS, TC, (!)

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
falis
Posty: 121
Rejestracja: wtorek 06 paź 2009, 10:08
Lokalizacja: Skarzysko

Kontrolki: ABS, TC, (!)

Post autor: falis » środa 21 wrz 2011, 22:59

Witam.
Od jakiegoś czasu zauważyłem, ze po uruchomieniu silnika (glownie ma to miejsce rano) świecą się kontrolki ABS, TC i kontrolka hamulca (!). Świecą się pomimo tego że jadę, po okolo 30 sek gasną, czasem potrzebują nieco więcej czasu by zgasnąć. Wiem ze kontrolka ABS gasnąć powinienna po przekroczeniu 7 km/h, nie mneij jednak świeci się razem z pozostałymi. Dodam również, że czasem hamulec jest tępy, reaguje z opóźnieniem i nie pełną siłą. Tak jak wspomniałem ma to miejsce po dłuższym postoju, np. rano.
Czy przyczyną może być akumulator ciśnienia ???

Pozdrawiam.
P38a 4,6 THOR

Awatar użytkownika
V12
moderator
moderator
Posty: 1599
Rejestracja: środa 05 mar 2008, 16:44
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kontrolki: ABS, TC, (!)

Post autor: V12 » środa 21 wrz 2011, 23:17

Czy przy każdym naciśnięciu hamulca włącza się pompa nabijajaca ciśnienie?
Wszystkie nowe części Land Rover, Range Rover https://sklep.v12.com.pl tel. 506 11 22 04

Awatar użytkownika
falis
Posty: 121
Rejestracja: wtorek 06 paź 2009, 10:08
Lokalizacja: Skarzysko

Re: Kontrolki: ABS, TC, (!)

Post autor: falis » środa 21 wrz 2011, 23:31

Chyba raczej nie. Ale nie wiem jak to sprawdzić. Ja jej bynajmniej nie słyszę, a kontrolki nie świecą się już później.
P38a 4,6 THOR

Awatar użytkownika
Gaspar
Posty: 626
Rejestracja: niedziela 20 mar 2011, 19:50
Lokalizacja: WWL

Re: Kontrolki: ABS, TC, (!)

Post autor: Gaspar » piątek 24 lut 2012, 19:28

Nie wiem czy moja sytuacja będzie podobna. Kontrolki znikają, pompa przestaje pompować w miarę szybko, żeby kontrolki znowu się zaświeciły muszę wcisnąć hamulec 5 do 7 razy pompa się włącza i kontrolki znikają ale gdy ruszę to po przekroczeniu pewnej prędkości TC i ABS wyłączają się a pedał hamulca zaczyna wpadać w podłogę. Czy to może być akumulator ciśnienia?
P38 2,5 DSE '97
Chrysler Grand Voyager 3,3 AWD '95
DODGE GRAND CARAVAN 3,8 '07
www.nightdrivers.pl

Robert B
Posty: 87
Rejestracja: wtorek 06 wrz 2011, 08:11

Re: Kontrolki: ABS, TC, (!)

Post autor: Robert B » sobota 25 lut 2012, 11:07

Gaspar. Jak masz ochotę, to mogę Ci wysłać swój zapasowy akumulator ciśnienia. Zapłacisz tylko za przesyłkę. Ja na nim jeżdziłem, ale wymieniłem kompletną pompę. Montarz 1 min. Będziesz miał porównanie. Jak byś chciał i miał potrzebę, to tanio go odstąpię.

Awatar użytkownika
V12
moderator
moderator
Posty: 1599
Rejestracja: środa 05 mar 2008, 16:44
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kontrolki: ABS, TC, (!)

Post autor: V12 » sobota 25 lut 2012, 19:37

Gaspar pisze:Nie wiem czy moja sytuacja będzie podobna. Kontrolki znikają, pompa przestaje pompować w miarę szybko, żeby kontrolki znowu się zaświeciły muszę wcisnąć hamulec 5 do 7 razy pompa się włącza i kontrolki znikają ale gdy ruszę to po przekroczeniu pewnej prędkości TC i ABS wyłączają się a pedał hamulca zaczyna wpadać w podłogę. Czy to może być akumulator ciśnienia?
Wielokrotne naciskanie pedału przy włączonym zapłonie nie powinno zapalać kontrolek, tylko uruchamiać pompę. Podłącz go do kompa diagnostycznego.
Wszystkie nowe części Land Rover, Range Rover https://sklep.v12.com.pl tel. 506 11 22 04

Robert B
Posty: 87
Rejestracja: wtorek 06 wrz 2011, 08:11

Re: Kontrolki: ABS, TC, (!)

Post autor: Robert B » niedziela 26 lut 2012, 09:16

Zatkane sitko zbiorniczka płynu ham. daje taki właśnie objaw, gdyż wężyk zasilający pompę jest pusty. Właśnie tak zniszczyłem swoją pompę, bo się zastanawiałem i myślałem,że ogólnie jast słaba, a ona nie miała czego pompować.

Awatar użytkownika
V12
moderator
moderator
Posty: 1599
Rejestracja: środa 05 mar 2008, 16:44
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kontrolki: ABS, TC, (!)

Post autor: V12 » niedziela 26 lut 2012, 09:58

Robert B pisze:Zatkane sitko zbiorniczka płynu ham. daje taki właśnie objaw, gdyż wężyk zasilający pompę jest pusty
Słuszna uwaga!
Wszystkie nowe części Land Rover, Range Rover https://sklep.v12.com.pl tel. 506 11 22 04

Awatar użytkownika
Gaspar
Posty: 626
Rejestracja: niedziela 20 mar 2011, 19:50
Lokalizacja: WWL

Re: Kontrolki: ABS, TC, (!)

Post autor: Gaspar » niedziela 26 lut 2012, 14:40

Od ostatniego wpisu trochę nowych usterek doszło więc teraz tak: pojawiło się rumotanie którego nie mogłem zlokalizować. Jeździłem aż zaczęło chroboteć głośniej (bałem się czy wrócę do domu). Na kanale okazało się że prawa przednia piasta ma bardzo duże zużycie (tarcza wychylała się i tarła o uchwyt zacisku hamulcowego). Wnioskuję że powodem wyłączenia ABS'u i TC był uszkodzony przez koronkę czujnik ABS'u. Jednak logika podpowiada mi że nie powinno to spowodować efektu miękkiego pedału hamulca. Chyba że efekt miękkiego hamulca spowodowała tarcza hamulcowa która z powodu uszkodzonego łożyska nie obracała się na swoim miejscu.
Gaspar. Jak masz ochotę, to mogę Ci wysłać swój zapasowy akumulator ciśnienia. Zapłacisz tylko za przesyłkę. Ja na nim jeżdziłem, ale wymieniłem kompletną pompę. Montarz 1 min. Będziesz miał porównanie. Jak byś chciał i miał potrzebę, to tanio go odstąpię.
Dzięki Robert B. Będę miał to na myśli. Montaż 1 min., rozumiem że nie trzeba wypuszczać płynu i się mocno brudzić. Jeśli wymiana piasty nie przyniesie efektu to zgłoszę się do Ciebie na PW. Muszę jeszcze poczytać o wymianie piasty (mam nadzieję że nie trzeba będzie zdejmować zwrotnicy, tylko jak bez tego wyjąć czujnik ABS'u).
Wielokrotne naciskanie pedału przy włączonym zapłonie nie powinno zapalać kontrolek, tylko uruchamiać pompę. Podłącz go do kompa diagnostycznego.
V12 Czy eliminując te usterki o których napisałem możesz zasugerować jakieś dodatkowe bo wydaje mi się że gdy dawniej przeprowadzając takie próby to prócz miękkiego hamulca efekty były takie same (kontrolki zaświecały się po 5-7 naciśnięciach na pedał a potem gasły). Być może się mylę. Sprawdzę po wymianie piasty. Niestety wrócę dopiero w piątek i wtedy będę mógł przeczytać resztę podpowiedzi i wziąć się do pracy.
P38 2,5 DSE '97
Chrysler Grand Voyager 3,3 AWD '95
DODGE GRAND CARAVAN 3,8 '07
www.nightdrivers.pl

Taperson
Posty: 722
Rejestracja: wtorek 23 sie 2011, 18:06

Re: Kontrolki: ABS, TC, (!)

Post autor: Taperson » niedziela 26 lut 2012, 15:56

piaste wymieniasz tak
zdejmujesz kolo
odkręcasz caly zacisk
cztery śruby od strony wewnętrznej
odkręcasz główna śrubę od pół osi
wyciągasz czujnik abs z kołnierza - tylko palcami wylazi ciezko bo ciężko ale wylazi ruchem lekko obrotowo-gibiącym :D
psikasz wokoło piasty WD-40 i po pewnym czasie wyłazi

nowa wkładasz dokładnie odwrotnie :D

bułka z masłem

przy dobrych sprzetach czas około 40min
Obrazek

ODPOWIEDZ