Problem z alarmem i pilotem.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
NOUT
Posty: 47
Rejestracja: środa 08 sty 2014, 21:41
Lokalizacja: www.nout.pl

Re: Problem z alarmem i pilotem.

Post autor: NOUT » czwartek 23 sty 2014, 15:11

Na próbę odłączyłem antenkę (chyba) tzn. ten kabelek koncentryczny z czerwonej puszki. Zostawiłem jakąś wsóweczkę (zasilanie?) nie wiem czy dobrze zrobiłem.
Zobaczymy co będzie się działo.
central operowany z kluczyka raz działa raz nie - zamek do wymiany?
Lubię Mazury, choć wszędzie daleko... a może dlatego?!

Awatar użytkownika
NOUT
Posty: 47
Rejestracja: środa 08 sty 2014, 21:41
Lokalizacja: www.nout.pl

Re: Problem z alarmem i pilotem.

Post autor: NOUT » czwartek 23 sty 2014, 21:09

to se odłączyłem... kabel od wzmacniacza do radia chyba hehe! Zorientowałem się po tym jak mój radiopriomnik tylko Radio Maryję zaczął odbierać.
Potem odłączyłem też tę skrzynkę właściwą chyba. niestety auto nawet otworzyło się z zamka (pilot nie działał oczywiście) ale komunikat Alarm foult i dupa! Trzeba było podłączyć znowu i zsynchronizować kluczyk w zamku.
Lubię Mazury, choć wszędzie daleko... a może dlatego?!

Topik
Posty: 31
Rejestracja: sobota 21 maja 2011, 09:36
Lokalizacja: Malbork

Re: Problem z alarmem i pilotem.

Post autor: Topik » czwartek 21 maja 2020, 21:47

Właśnie skończyłem walkę z zamkiem kierowcy.

U mnie przyczyną kłopotów był zimny lut przy mikroprzełączniku.
Abt to naprawić należy zdemontować zamek i go rozebrać. Obok silniczków znajdują się 3 hermetyczne mikroprzełączniki zalane od dołu masą uszczelniającą. Masę należy zeskrobać a po naprawie uzupełnić klejem nieprzewodzącym.

Wszystkie 3 mikroprzełączniki są w stanie spoczynku zwarte. Wciśnięcie powoduje rozwarcie.

Działanie przełączników (numeracja zgodnie z "Electrical troubleshooting manual" S3 str. 9):
[1] (przewód zielony z fioletowym paskiem) zwarty kiedy drzwi są otwarte;
[2] (przewód niebieski z fioletowym paskiem) zwarty kiedy klucz jest obrócony w skrajne lewe lub prawe położenie.
[3] (przewód biały z fioletowym paskiem) zwarty kiedy zamek jest odblokowany (możliwość otwarcia drzwi), czyli od momentu przekręcenia klucza w lewo (otwarte) do momentu przekręcenia klucza w prawo (zamknięte);

Można sprawdzić działanie mikroprzełączników omomierzem na złączu C758L przy sterowniku drzwi kierowcy.

Topik
Posty: 31
Rejestracja: sobota 21 maja 2011, 09:36
Lokalizacja: Malbork

Re: Problem z alarmem i pilotem.

Post autor: Topik » czwartek 21 maja 2020, 21:50

Sprawdziłem możliwość wprowadzenia kodu EKA metodą kabelkową (trochę pokręcone ale da radę bez demontażu zamka).

W celu wprowadzenia kodu zbudowałem prosty przyrząd z 2 przełączników bistabilnych (symulscja przełączników [1] i [3]) oraz jednego monostabilnego (symulscja przełącznika [2]). Jeden styk każdego z przełaczników podlutowałem do kabelków (odpowiednio zielony, niebieski i biały) a drugie styki przełączników połączyłem razem czarnym przewodem. Świetnie sprawdzają się przewody z żeńskimi końcówkami do łączenia stosowane w "arduino".
Podłączyłem się pod sterownik drzwi kierowcy Z243. W tym celu należy zdjąć boczek drzwi i odłączyć wtyczkę C758L (najdalsza od zawiasów). Podłączenie (końcówki żeńskie):
5 - zielony;
6 - niebieski;
7 - biały;
11 - czarny.

Kod wprowadziłem przy otwartych drzwiach kierowcy (pozostałe zamknięte) i symulacji ich zamknięcia przełącznik [1]). Operacji z odłączaniem i podłączaniem przewodów do sterownika drzwi dokonałem przy odłączonym akumulatorze (znacznie łatwiej na odkręconym sterowniku).

Wprowadzenie kodu EKA:
1. wszystkie trzy przełączniki - pozycja "0";
2. jednocześnie naciskamy a następnie puszczamy przełączniki [2] i [3] (symulacja przekręcenia klucza w lewo i powrót do pionu), przełącznik [2] wraca do pozycji wyjściowej "0", przełącznik [3] pozostaje w pozycji "1";
3. naciskamy jeszcze 3 razy przełącznik [2] (symulacja 4 obrotów kluczyka w lewo - początek wprowadzania kodu EKA);
4. wprowadzamy pierwszą cyfrę kodu:
- jednocześnie naciskamy a następnie puszczamy przełączniki [2] i [3] (symulacja przekręcenia klucza w prawo i powrót do pionu), przełącznik [2] wraca do pozycji wyjściowej "0", przełącznik [3] pozostaje w pozycji "0",
- naciskamy przełącznik [2] tyle razy aby ilość jego naciśnięć odpowiadała cyfrze kodu;
5. wprowadzamy drugą cyfrę kodu:
- jednocześnie naciskamy a następnie puszczamy przełączniki [2] i [3] (symulacja przekręcenia klucza w lewo i powrót do pionu),
- naciskamy przełącznik [2] tyle razy aby ilość jego naciśnięć odpowiadała cyfrze kodu;
6. wprowadzamy trzecią cyfrę kodu:
- jednocześnie naciskamy a następnie puszczamy przełączniki [2] i [3] (symulacja przekręcenia klucza w prawo i powrót do pionu),
- naciskamy przełącznik [2] tyle razy aby ilość jego naciśnięć odpowiadała cyfrze kodu;
7. wprowadzamy czwartą cyfrę kodu:
- jednocześnie naciskamy a następnie puszczamy przełączniki [2] i [3] (symulacja przekręcenia klucza w lewo i powrót do pionu), przełącznik [2] wraca do pozycji wyjściowej "0", przełącznik [3] pozostaje w pozycji "0",
- naciskamy przełącznik [2] tyle razy aby ilość jego naciśnięć odpowiadała cyfrze kodu;
8. symulujemy obrócenie klucza w prawo (koniec wprowadzania kodu EKA):
- jednocześnie naciskamy a następnie puszczamy przełączniki [2] i [3] (symulacja przekręcenia klucza w prawo i powrót do pionu).
9. Jeśli nic nie pokręciliśmy kod został wprowadzony.
10. przełączenie przełącznika [1] pozwala symulować otwarcie drzwi.

ODPOWIEDZ