Instrukcja wymiany wszystkich silniczków sterujących HEVAC

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
V12
moderator
moderator
Posty: 1598
Rejestracja: środa 05 mar 2008, 16:44
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Instrukcja wymiany wszystkich silniczków sterujących HEVAC

Post autor: V12 » niedziela 21 cze 2009, 15:53

Zespół 3 silniczków odpowiada za regulację kierunku nawiewu i temperatury. Aby je wymienić podejmujemy działania w następującej kolejności:

1. przednie fotele odsuwamy maksymalnie do tyłu i odłączamy akumulator

2. demontujemy konsolę z przyciskami sterowania szyb odkręcając wskazane strzałką wkręty

Obrazek

3. demontujemy prawą i lewą osłonę tunelu, aby dostać się do tylnych wkrętów, fotele powinny być odsunięte maksymalnie do tyłu

Obrazek

Obrazek

4. demontujemy "drewnianą" obudowę dźwigni zmiany biegów

Obrazek

5. podważamy płaskim wkrętakiem brzeg osłony jednocześnie wypychając ją na zewnątrz, następnie ciągnąc ją jednocześnie do dołu i do tyłu wysuwamy z zaczepu w górnej części konsoli

Obrazek

6. demontujemy panel sterowania HEVAC odkręcając wskazane strzałką wkręty

Obrazek

7. wysuwamy panel sterowania odpinając wszystkie wtyczki (strzałką wskazana wtyczka zespołu silników sterujących)

Obrazek

8. wyciągamy radio wkładając 2 małe wkrętaki we wskazane otwory, odpinamy wtyczki i odkładamy pudło w bezpieczne miejsce (warto znać kod, żeby ponownie je uruchomić) ;)

Obrazek

9. demontujemy osłonę dolną kierowcy odkręcając wskazane strzałką wkręty

Obrazek

10. odkręcamy trudnodostępne wkręty po obu stronach kolumny kierownicy korzystając z bita krzyżakowego pokręcanego kluczem oczkowym 1/4" (lub palcami)

Obrazek

Obrazek

11. demontujemy osłonę zegarów odkręcając wskazane strzałką wkręty oraz wkręty w górnej części osłony

Obrazek

Obrazek

12. demontujemy panel środkowy odkręcając wszystkie widoczne wkręty

Obrazek

13. widok wtyczek

Obrazek

14. odpinany delikatnie wszystkie wtyczki i odkładamy panel w bezpieczne miejsce; przy okazji warto wyczyścić silniczek czujnika temp. wewnętrznej widoczny przez kratkę w panelu (poniżej zegarka)

Obrazek

15. demontujemy zegary odkręcając wskazane strzałką wkręty, następnie odpinamy 2 wtyczki (po minimum 15 minutach od odłączenia akumulatora) i odkładamy w bezpieczne miejsce

Obrazek

16. po zdemontowaniu zegarów i ich prawego wspornika, uzyskujemy łatwy dostęp do górnego wkręta mocującego lewy silniczek (dolny jest łatwo dostępny)

Obrazek

17. demontujemy dolną osłonę kokpitu odkręcając wskazane strzałką plastikowe wkręty

Obrazek

18. demontujemy kieszeń schowka odkręcając wskazane strzałką śruby (klucz nasadowy 7mm)

Obrazek

19. odpinamy amortyzator i wyjmujemy kieszeń schowka

Obrazek

20. demontujemy obudowę schowka odkręcając wskazane strzałką wkręty

Obrazek

21. następnie przecinamy ostrym nożem kanał powietrzny, który zasłania prawy dolny silniczek (na zdjęciu kanał już po sklejeniu)

Obrazek

22. demontujemy prawy nawiew na nogi; manipulując przeciętym kanałem powietrznym, uzyskujemy dostęp do prawego dolnego silniczka

23. odpinamy wtyczkę poduszki SRS pasażera (po minimum 15 minutach od odłączenia akumulatora) i odkręcamy 4 śruby typu TORX mocujące poduszkę

Obrazek

24. po zdemontowaniu poduszki pasażera, uzyskujemy łatwy dostęp do wkrętów mocujących prawy górny silniczek

Obrazek

25. przeciskamy lewy silniczek z lewej strony deski na prawą przez szczelinę między deską a profilem mocującym i wyciągamy je wszystkie przez otwór po schowku; operację można znacznie przyspieszyć odcinając wiązkę lewego silniczka (zalecana opcja - szczególnie jeśli lewy silniczek jest uszkodzony)

Obrazek

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Przecięty kanał powietrzny sklejamy np. szeroką taśmą butylową. Linka otwierania schowka powinna być poprowadzona za airbagiem, w przeciwnym razie będzie się blokować.
Nowe silniczki należy skalibrować używając komputera diagnostycznego typu Test Book, Autologic, Rovacom, etc.

ODPOWIEDZ